vineri, 1 iulie 2016
sâmbătă, 18 iunie 2016
Ziua Liliacului Carpatin
Aqua Crisius a organizat sâmbătă, 18 iunie 2016, la
Coada Lacului, evenimentul „Ziua Liliacului Carpatin”, ediția a III-a,
eveniment ce face parte din proiectul „Arii protejate în inimile noastre”. Liliacul
Carpatin este o specie sălbatică, ocrotită de lege, endemică pe Valea
Iadului. Arbuștii cu flori mov cresc spontan în această arie protejată de interes național.
Programul a debutat cu un concurs interşcolar pe
teme de mediu: 10 școli și peste 120 de copii. Au urmat momente folclorice, expoziţii
și degustări de produse tradiţionale și un concurs de gătit. Activitățile din cadrul concursului interșcolar au
avut ca scop conștientizarea tinerilor asupra necesităţii protejării speciilor
şi habitatelor din ariile naturale protejate. În urma concursului au fost
selectați și elevii care vor participa la deja tradiționala tabără Junior
Ranger, tabără unde elevii vor învăța tehnici și metode de orientare pe trasee,
vor identifica urme de animale, vor recunoaște speciile protejate și nu
în ultimul rând vor avea parte de multă distracție.
A fost o zi minunată pentru a ne petrece timpul liber în natură şi pentru a dobândi cunoştinţe noi, dar mai ales un sfârșit perfect de an şcolar. Prin activităţile desfăşurate organizatorii şi-au dorit ca elevii să cunoască şi să devină prieteni ai naturii, în general şi ai acestui mediu natural atât de pitoresc, în special.
Felicitări echipei de elevi care a reprezentat Școala
Gimnazială Alexandru Roman Auseu și care a obținut LOCUL 1 la
concursul interșcolar pe teme de mediu: Boca Maria, Chirodea Moise, Cuc Cătălin,
Gârdan Andreea, Ivanciuc Bodiut Cipriana, Jac Cristina, Jac Andrea, Lupo
Timotei, Madar Cătălin, Mateaș Mădălin, Opre
Ionut, Opre Iulia, Sertea Andrada, Simionaș
Sorana!


duminică, 15 mai 2016
Erasmus 2.0
Cea de-a doua
întâlnire transnațională din cadrul proiectului Erasmus+ „Help: How to educate pupils with lower
possibilities”, proiect derulat la Școala Gimnazială Alexandru Roman
Aușeu, a avut loc în perioada 9-12 mai 2016 în localitățile Felsonyek și Iregszemcse, Ungaria. Iregszemcse este centrul regional iar Felsonyek este o așezare
ce datează încă de pe vremea romanilor; o localitate situată la numai 30 km de
lacul Balaton și faimoasă pentru
vinurile produse.
Frumoasele și
ospitalierele localități din Ungaria au primit reprezentanții școlilor și instituțiilor
educaționale din cele cinci țări partenere: Turcia -
Artvin, Ungaria – Felsonyek
și Iregszemcse, Italia- Vigolo
Vattaro, Slovacia -Vinica, Romania-
Aușeu.
Proiectul are
două componente educaționale principale: dezvoltarea și îmbunătățirea
competențelor digitale, precum și a celor antreprenoriale. Finalitățile proiectului presupun conceperea unor manuale pentru elevi și ghiduri
pentru profesori, dar și realizarea unor
aplicații de învățare ce pot fi folosite atât pe
laptop, cât și pe smartphone. Se au în vedere,
de asemenea, două grupe de vârstă: 11-14 ani și 15-18 ani. Beneficiarii
acestui proiect vor fi toți elevii, dar mai ales cei care provin din medii
defavorizate.
Considerăm
acest proiect ca fiind un proiect interesant, important și util, ce va contribui
la consolidarea unor valori fundamentale în Uniunea Europeană: prietenie și
înțelegere reciprocă între instituțiile și țările participante.
vineri, 5 februarie 2016
A nimerit orbul Brăila...
Expresia este des folosită în limba română cu sensul de a avea noroc, dar și pentru a încuraja pe cei care șovăie să se ducă într-un loc necunoscut.
De ce Brăila? Pentru că este un oraș în care străinii/vizitatorii nu au cum să se piardă, un oraș cu străzi dispuse circular. Brăila avea de asemenea faimă de mare port dunărean la sfârșitul secolului XIX. Oricine, chiar şi orbii, puteau ajunge la Brăila călcând pe dâra de cereale scursă din carele ce mergeau spre portul de la Dunăre.
Și totuși, specialiștii sunt de părere că această expresie provine de la alfabetul Braille (sistem de scriere pentru cei cu deficiențe de vedere în care literele sunt ieșite în relief pentru a fi simțite cu degetele). Astfel expresia a cunoscut/știut orbul Braille a devenit a știut/nimerit orbul Brăila pentru cei care nu cunoșteau numele francezului care a inventat acest sistem.
Surse: adevarul.ro, ro.wikipedia.org
Surse: adevarul.ro, ro.wikipedia.org
duminică, 24 ianuarie 2016
Erasmus+
Școala Gimnazială Alexandru Roman Aușeu la prima întâlnire transnațională în cadrul programului Erasmus+
Sunt orașe în lume care își „scriu” cu majuscule numele în amintirile celor care le vizitează. Un astfel de oraș este Artvin în Turcia, gazda primei întâlniri transnaționale din cadrul proiectului Erasmus+ “HELP-How to educate pupils with lower possibilities”, întâlnire care a avut loc în săptămâna 18-22 ianuarie 2016. Frumosul și ospitalierul oraș a primit câte 2-3 reprezentanți ai școlilor și instituțiilor educaționale din cele cinci țări partenere:
Slovacia -Vinica
Romania- Aușeu.
Proiectul are două componente educaționale principale: dezvoltarea și îmbunătățirea competențelor digitale, precum și a celor antreprenoriale. Finalitățile proiectului presupun conceperea unor manuale pentru elevi și realizarea unor aplicații de învățare ce pot fi folosite atât pe laptop, cât și pe smartphone. Se au în vedere, de asemenea, două grupe de vârstă: 11-14 ani și 15-18 ani.
Beneficiarii acestui proiect vor fi toți elevii, dar mai ales cei care provin din medii defavorizate.
Pe agenda de lucru s-au regăsit următoarele activități: prezentarea partenerilor, întâlniri cu reprezentanți ai inspectoratului școlar și cu autorități locale, workshop-uri, crearea website-ului proiectului, dezbateri privind conceptele și temele educaționale propuse, stabilirea agendei de lucru pentru următoarea întâlnire ce va avea loc în Ungaria.
Am fost plăcut impresionați de modul în care reprezentanții partenerilor turci ne-au întâmpinat, dar și de felul în care colectivele de elevi, cadrele didactice, directorul liceului și inspectorul școlar general, precum și toate autoritățile locale și regionale s-au bucurat și s-au pregătit pentru vizita noastră și a tuturor partenerilor. Această primă și foarte reușită întâlnire din proiect se datorează excelentei organizări concepute și conduse de Aybike Kurt Gultekin (Turcia) și Dr. Balogh Bela (Ungaria).
Oportunitatea de a face parte dintr-un proiect Erasmus nu apare în fiecare zi, și fiindcă este o experiență unică conducerea Școlii Gimnaziale Alexandru Roman Aușeu, alături de toate cadrele didactice, va depune tot efortul pentru finalizarea cu succes a acestui proiect în august 2017.
joi, 7 ianuarie 2016
AUSEU ELEMENTARY SCHOOL
marți, 5 ianuarie 2016
Jocul de șah și dezvoltarea personalității copilului
Artă și știință în același timp, șahul, joc clasic de strategie, nu trebuie neglijat deloc de către părinții care vor să ajute la dezvoltarea unei personalități armonioase și puternice a copilului lor. Studiile recente au demonstrat diferențe semnificative între copiii care joacă frecvent șah și cei care nu practică deloc un "sport al minții".
Care sunt beneficiile practicării jocului de șah?
Iată doar câteva:
- îmbunătățește concentrarea, memoria, gândirea abstractă, gândirea analitică
- dezvoltă creativitatea
- dezvoltă gândirea logică
- este un test de răbdare și voință
- sporește încrederea în sine
- dezvoltă aptitudinile matematice
- dezvoltă capacitatea de a prevedea consecințele propriilor acțiuni
- oferă jucătorului șansa de a cunoaște noi prieteni, de a socializa, căci va duce copilul din fața calculatorului și îl va pune în contact cu alți jucători
- nu devine niciodată plictisitor: nicio partidă de șah nu este asemănătoare cu cealaltă etc.
Când se învață șahul ?
Este greu de spus care este vârsta potrivită pentru inițierea în tainele acestui joc. Este bine însă să se înceapă cât mai devreme pentru că impactul e mai mare și ajută la dezvoltarea creierului copilului. Unii copii sunt apți să învețe principiile generale ale jocului la 4 ani, alții sunt capabili să înțeleagă regulile și desfășurarea jocului abia pe la 7-8 ani.
Șahul se poate însă învăța la orice vârstă și, spre deosebire de alte sporturi, nu trebuie să te retragi niciodată!
Se spune de asemenea că șahul poate crește chiar IQ-ul, dar de aici apare însă o mare dilemă:
Oamenii deștepți aleg să joace șah sau șahul îi face deștepți?
Surse: Dr. Robert C. Ferguson, "Research and Benefits of Chess", chess.com
Surse foto: www.pinterest.com, voceatransilvaniei.ro, quotesgram.com
Abonați-vă la:
Postări (Atom)